fredag 27 maj 2011

Farlig fåfänga?

Jag vet ju det, det er farligt med solarium, det er strålning, cancer och bakterier, nästan så man dør bara man kliver in i rummet. Men detta eviga skrubbande, smørjande, fläckiga, luktande brun-utan-sol før att få en nyans av beige - orkar jag bara inte mer.

Sån cirka 30 sekunder på cykel från oss ligger en solstudio. Jag åker ofta førbi och det ser väldigt rent, ljust och fräscht ut. Så igår vid middagen deklarerade jag høgt og tydligt att även om jag stryker med på kjøpet blir det sol en gång i veckan fram till semestern om några få veckor. Minsann finns det ingen vass att stå i på ett cruiseskepp.

Om man säger såhär, upplevelsen med de rekommenderade 6 minuterna (før en meget blek førstagångare) i ett stort luftigt solarium (ok, jag stängde av ansiktskanonen) var gaaanska långt från min senaste solarieupplevelse. På den tiden svettades man i 30 minuter i ett litet trångt bås på Gamlestans kombinerade solarium och videosjappa, fläkt...?

Inga kommentarer: