tisdag 30 januari 2007

Lägenhetsjakt


Idag var vi och kikade på en lägenhet, tror nog att det är den bästa hittils. Till och med så bra att vi redan har flyttat in och börjat planera hur mycket pengar vi skall renovera köket på. Trots att vi sagt att vi inte skall renovera, i varje fall inte renovera dyra saker såsom badrum och ja just det...kök.

Men vi har ivarje fall bokat en tid hos en bank på torsdag, för att undersöka ifall två svennar kan få ett bostadslån här i Kong Haralds oljestinna land.

Till helgen har vi planerat in en lördagstripp till storstan Stavanger, förra lördagen försökte vi ta en tur till Röldal för att jag skulle få köra in mina helt nyinköpta lagg, ett par K2 Public Enemy, heta som fan, men det var för kraftig blåst så bara barnliften var uppen. Så vi körde de två timmarna tillbaka och skidorna står fortfarande orörda.

Förövrigt så kan jag informera att ordingen här i Haugesund är återställd.....6 grader och regn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hjärtegrynen!

Jag hade oxå behövt att öva på vänstersvängarna.. ;)

Sara, jag har fått tag på ett extrajobb under april månad, som brandvakt.. Inte för att jag tror att du skulle behöva det (du har förmodligen redan jobb vid det laget). Men enligt Veronika så är det gryyyymma pengar! (30-40000 för en månad).

L som i London?! ;)

Kraaaam
Carin

ps.. nästan inte så att man vågar fråga men inga nyheter om Gilbert?

Åbbe & Björne sa...

Brandvakt..vardå, hurdå, vad är det?

Nej, Gilbert har vi nog tyvärr förlorat för gott.