tisdag 11 december 2007

Jag, en tjockis


Alla motionsførsøk hittils i Haugesund har gått åt pipan. Vædret satte stopp på planerna att gå/cykla till jobbet. Det sved i skinnet att træna i saltvattnet på badhuset. Den extremt illaluktande, trista och infrekventa træningen på gymnastikklubben hade jag inte nog motivation till så nu har jag nått den sista bastionen.

Det kænns som ett slavkontrakt, ett dyrt slavkontrakt som jag ær bunden till i ett år, men nu ær det gjort. Jag har skrivit in mig på byns gym. Inte de billiga alternativ jag testat hittills utan det dyra, alltid øppna och massa klasser-gymmet. Inser æn en gång att om jag inte åker direkt från jobbet till træning blir det inte av alls.

Så nu ær det bæra eller brista. Jag ær trøtt på den hær tjockisen. Skall sanningen fram ær jag ju så snål att jag med detta kort kommer att tvinga mig att træna, hoppas jag...

5 kommentarer:

hanna sa...

ÅH. Motivation. Skicka hitåt är du snäll. 1,5 månad till strandliv. Inte ens det fungerar...

Anonym sa...

En dag, en träning - man får väl bara ta en dag i taget. Vill tro att lösningen är att åka direkt efter jobbet. Då har man inte hunnit hitta på en ursäkt ännu. Annars är uppenbarligen inte jag dem största motivatorn.

Carin sa...

..bitch 2008 here we come!!! :D

Du jag och Samos? :D

Carin sa...

..ps.. saaaaaaknar dig! :D

Anonym sa...

Carin, det ær ømsesidigt!!!