söndag 6 december 2009

Min sovmorgon

Varje helg tar vi varsin morgon och står upp med Ella för att den andra skall få i alla fall en sovmorgon i veckan. Andreas var på julbord med jobbet i fredags så jag har min sovmorgon idag. Så nu har jag legat i sängen i 11 timmar, skall erkännas att jag la mig klockan 22. Vaknar som vanligt vid fem när Ella vaknar och trodde vid halv åtta att nu kan jag bara inte ligga längre. Lyckades dock övertala mig själv att bara njuta av att bara vara ifred och inte behöva göra något, det är faktiskt okej en morgon i veckan.

Så när jag kom ner i köket sov Ella redan frukost och Andreas skulle börja måla andra varvet i hallen, jag grundade igår. Så nu äter jag frukost i fred, ingen Ella som kastar mat bredvid, ingen tv, ingen radio, bara jag och mitt kaffe - UNDERBART!

Inga kommentarer: