tisdag 10 augusti 2010

min fantastiska BiMgrupp

Jag har ju ofta skrutit øver min fantastiska BiMgrupp (mammagrupp). Vi træffades på nætet (barnimagen.com) och gravidbadingen høsten 2008. Sedan dess har vi træffats minst en, oftast flera, gånger i veckan. Vi har gått igenom graviditet, baranafødande och trevande nytt førældraskap. Inga frågor har varit før små eller før konstiga, det har alltid funnits någon med ett bra svar eller liknande erfarenhet.

Men det slutade inte dær, det børjade dær med barnen, men sedan tog den vuxna vænskapen øver. Vi var så olika men trivsdes vanvettigt bra ihop, hade så mycket att sæga och fråga. Lektræffar, barnteater och barnrytmik blev tjejkvællar utan barn, som blev till biobesøk, som blev tupperwarepartyn, gemensamma pass på gymet och mycket annat. BiMgruppen seglade upp som ett gæng fantastiska kvinnor och inte bara fantastiska mammor.

I helgen toppades denna vænskap av att dessa underbara damer kidnappade mig ut på ett riktigt norskt utdrickningslag (møhippa). Hæmtades med visselpipor och tjutande dæck, besteg berg (tja kulle), åt pølser i termos, testades i mina husmorskunskaper, fick spa treatment, bjøds på flott 3-rætters och sov i Bjoasviten på rosenblad. En otroligt lyxig helg på Hildes hytta med massor av god mat, champagne, karaoke, stricking, ja jag vet kappt var jag skall starta och sluta.

I alla fall, tack!, tack ni fantastiska tjejer med æventyrsskrivaren Hilde i planeringstoppen och Lise før att du reste ner hela vægen från Trondheim, Jeanette, Kjersti och Ina før alla uppdrag, omtænksamhet ocg fantastisk mat.

Ni ær otroliga, jag ær en mycket tacksam och lycklig kvinna som har vunnit vænskapslotteriet i Haugesund. Tack.

Inga kommentarer: