måndag 4 juni 2012

Frid

Frid i sinnet. Idag, 8 dagar innan föräldraledigheten egentligen skulle starta har jag gått hem. Gick till legen för de sista rhesusproven och gick därifrån med en sjukskrivning på de sista 8 dagarna. Först blev jag skitstressad och fick dåligt samvete för allt som skulle göras sista dagarna och vikarien som fick en dags oppläring. Sen kom jag hem!

Jag tror inte jag fattat hur det legat som en skugga över mig för jag kände mig med ens så otroligt lättad, tung i kroppen men lätt i själen. Så jag firade med en glass och jordens längsta dusch. Med tanke på hur jag var uppe och stressade kl 5 imorse skall jag nu sjunka ner i soffan med min sheasmör-insmorda kropp, kanske äta en glass till och glädja mig till ett år utan förvärvsarbete.

1 kommentar:

Helena sa...

Hoppas allt kommer att gå bra för er!
Passa på och njut av många glassar och SLUTA STRESSA!!
Kram Helena <3