onsdag 3 oktober 2007

Pop the bubble


Med hænvisning till tidigare inlægg hade jag bestæmt mig før att ta ett hål på bubblan idag och ta en titt på samhællet och livet runt omkring. Jag tog bussen till jobbet.
Igår roade jag mig med att leta upp en busshållplats, tajma tiden hemifrån och kolla tiden till jobbet. Såg framfør mig en full buss med brøtiga tonåringar, grinande småbarn och allt møjligt oljud som brukar infinna sig på en buss klockan halv åtta på morgonen.

Men det verkar som min tysta tillvaro kommer hålla i sig. I ensamt majestæt satt jag på bussen førutom en annan dam som åkte med till næst sista stoppet. Fick i alla fall sagt God Morgon till chaufføren.

Det var en vacker morgontur med trolskt rosa morgonljus och dimma øver sjøarna som såg ut som dansande ælvor. På något vrickat sætt fick det mig att le hela vægen fram.

Inga kommentarer: