söndag 28 mars 2010

Samvete

När jag nu ändå är inne och trycker på samvetesknappen så vill jag sända en uppmuntran till, GE BLOD.

Andreas och jag har båda gett blod när vi bodde i Sverige men inte kommit till skott här i Haugesund. Men nu har vi äntligen gjort slag i saken och registrerat oss så om en månad när testerna är klara är det dags igen.

För er som inte ger blod för att ni tycker sprutor är läskiga, det tar för lång tid eller annat skitsnack frågar jag bara: skulle du ta emot blod om du blev skadad? Skulle du vilja att det fanns blod om ditt barn blev skadat?
Någonstans tycker jag att om man inte ger blod (kan man inte på riktigt så räknas det såklart inte) eller säger ja till transplantation av organ så borde man inte få ta emot heller. Så tycker jag!

Donationsrådet

Geblod.nu

Inga kommentarer: