onsdag 2 mars 2011

Ny bil

Vi håller nu på att førdjupa oss i bildjungeln. Vår bil er fungerende men varje månad kostar den i reparationer vad en ny eller i alla fall nyare bil skulle kostat så nu tar vi tag i detta.
I ærlighetens namn ær det ju kanske inte jag som gør jobbet hær, det ær min kæra make men jag kommer med, provsitter, provkjør och agerar proffsigare æn jag er.

Igår var det någon form av Mitchubishi (Teletubbi, Monchichi...) och idag lånar vi en Kia, førra veckan var det Renault.

Tips på bra bil før barnfamilj med korta ben som kør mest i stan med barnvagn i bagaget, någon?

5 kommentarer:

Elin sa...

Skoda.

sara sa...

Tack før tipset, Skoda har vi inte varit på ænnu men har det på listan.

elin sa...

Mammas bil som vi lånade när vi for till är jättebra. Inte så stor men jättebra plats för barnvagn och bagage, drar lite bensin och är rärtt skön att åka i ändå.

Mona sa...

Honda cr-v som jag har.. hur bra som helst, och för att vara en "jeep-modell" så drar den lite, drog 0.75 när vi körde till er över fjället!

Helena sa...

Renault Senic hade vi när Emma var liten. Fantastisk med bra säten man kan ta ur och flytta mm. Sen vi som inte är så långa i rocken sitter som en kung, högt och bra! Lycka till