torsdag 10 maj 2012

Kontrollfreaket og hennes stackars make

I det sista har jag haft masser med kynningar, sammandragnigar och lätta rier (fråga mig inte vad allt detta heter på svenska - har aldrig varit gravid på svenska) och en kväll i duschen när jag stod och pustade bort ryggvärken så slog det mig - VI ÄR JU INTE KLARA!

Vi har igen bilbarnstol, vi har kläder men de är inte sorterade eller upptvättade, vi har inget skötbord eller det som hör till blöjbyten, vi har inga mysiga filtar och ammeinlegg. Barnrummet är spacklat men inte slipat/tapetserat/möblerat. Här har som livet bara trillat på och de ändlösa förberedelserna innför barn nummer 1 har som inte funnits tid till. det skall ju vara så länge kvar.

Så nu är min stackars make utskickad att hämta skötbordet jag hittat brukt på Facebook, ikväll skall jag finna fram de första kläderna och tvätta upp dem ihop med lakan och lite filtar, packa en "första veckan låda" liksom. Resten har min hunsade stackars man lovat att han har koll på. Han är en bra balans.... :)

Jo å så har vi börjat skribbla ner lite namn också, Ylverton kanske blir något helt annat?!

Inga kommentarer: