onsdag 4 juli 2012

Ut ur bubblan

Hallå ja, lite livstecken från fru Åberg också. Har nu varit hemma ett par dagar, efter att jag var tvungen att lämna mitt enkelrum till bättre behövande och hamnade med tre andra damer och tre andra gossebarn så fick jag tjatat mig hem några dagar tidigt. Garanterat mer sömn hemma trots att vi lagt oss två personer i sängen varje kväll och vaknat fyra varje morgon.

Edvard sover fortfarande 22 timmar i dygnet och vaknar bara för mat eller av sin systers omsorger. Vi njuter mens det varar. Storasyster är vansinnigt stolt men kan kanske ge lite tough love ibland. Men hon måste ju få vara involverad tänker vi och hoppas grabben är en tålig baby.

Mor i stugan har hämtat sig fint och idag var vi på sjukhuset och fick sista sprutan samt tog bort häftstiften som hållt ihop kejsarsnittet. Nu hoppas jag det läker fint och inte spricker och delar mig i två.

Idag fick vi första barselbesöket, Ina kom förbi på kaffe, samtidigt kommer blomsterbud från byrån jag jobbar med. Plötsligt gick det upp för mig att världen utanför existerar fortfarande och att man kanske skulle ansluta sig till den, i alla fall via internett :)

Så lite bilder kanske?

Lite skönt nerdrogad på uppvaket men ända glasklart och lyckligt.

Finaste stoltaste storasystern på jorden.

I farfars Sverigetröja och gott grepp om lillebror.

Edvards första bad - gick över förväntan och hela familjen hjälpte till.

4 kommentarer:

Zandra sa...

Alltså, han är ju så söt att man dööööööör!!

Hellis - flippermorsan sa...

Grattis till lilla bebisen! Hur gammal är storasyster?

Anonym sa...

Han är fantastiskt fin! & Ella är gudomligt söt mot sin lillebror!

Längtar efter att få träffa er alla fyra!

Kramar i massor,
tant Carin

Åbbe & Björne sa...

Tack snälla, klart vi är helt eniga i alla superlativer :) Storasyster är 3,5 år.