tisdag 20 februari 2007

Deckare på norska


När jag gick ut högskolan lovade jag mig själv ganska många saker men en av dem har jag faktiskt hållit fast vid. Jag skall efter att ha tragglat mer eller mindre spännande kurslitteratur i fyra år bara läsa böcker jag själv väljer. Inga böcker i kategorin "sådana som man BORDE läsa" utan bara sådant som underhåller mig och sådant som jag faktiskt är genuint intresserad av. Mest har det blivit deckare, helst brittiska. Så nu har jag köpt min första bok på norska för att få in språket lite snabbare, naturligare och roligare. Min gamla kamrat PD James skall än en gång få uppta mina tankar under de sena timmarna på dygnet då Andreas knoppat av och bara havet är vaket. På norska heter den "Fyret" och bådar gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh, vad vi måååååste ses när du är hemma! Vill du med på slips-nisse-mingel på torsdag kväll? Free food and drinks utlovas på min nya arbetsplats.... thi hi!
Men fika före torsdag så klart!

Kram kram