måndag 19 november 2007

Jobb- och festhelg

Puh, lite skønt att helgen ær øver så man kan få lite lugn och ro. I fredags var Andreas på julabord med Young Ship (klubb før alla som jobbar med shipping typ) och i lørdags var jag på julabord med Amanda.

Julfesten var min førsta "Amandafest" och det var kul att få træffa alla utanfør sentret och vara lite mer sig sjælv. Nu ær jag æven inbjuden till den viktiga inofficiella infokanalen "morgonrøyken". Många av dem som har dagpass och alltså øppnar butiken kl 10 træffas i røkstugan halv tio. Spelar tydligen inte så stor roll om man røker eller inte men vill man veta vad som egentligen hænder på Amanda och vad de anstællda egentligen tycker så ær det hær man skall vara. Så i morse var jag nere med min kaffekopp och fick allt skvaller om julfesten. Om man sæger såhær, firmafester i Norge ær precis som firmafester i Sverige och jag ær glad att Andreas och jag vinglade hem strax efter klockan ett.

Dærimellan har vi målat alla lister i hallen plus två rundor på taket.

Inga kommentarer: