torsdag 22 november 2007

Shoppinglista: kanyl


Idag har jag køpt en spruta, en kanyl. Det var pinigt, de flesta på sentret vet ju vem jag ær, tænk om de tror att jag ær en knarkis?

Har før mig att det ær førbjudet att sælja sprutor på Apoteket i Sverige (Apotekarn, du får rætta mig) och skulle dærfør føklara grundligt vad jag skulle ha den till om det nu var førbjudet hær också och jag skulle få stå dær nekad med røda kinder. Hade i alla fall repeterat vad jag skulle sæga så de førstod vad jag skulle ha den till.
Till saken hør att vi har fått en bubbla på nya tæck-tapeten efter vi målade och vi tænkte spruta in lite nytt lim och platta till istællet før att snitta, gøra om, spackla och hela baletten.

Nær jag stapplade fram min føklaring och førfrågan kom det upp ett helt batteri av olika storlekar och fasonger från under disk, det var bara att vælja, det kostade 4 kr. Tydligen anvænds sprutor till veldigt mycket mer æn knark.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, man får köpa enstaka sprutor och kanyler i Sverige också om man kan styrka att det är för "yrkesmässigt bruk". Jag hade också sålt om du kom in till mig och drog en vals om bubblor på tapeten ;)

/apotekarn
-som vill att ni ska komma till svedala snart!