måndag 3 mars 2008

Generalförsamling i borättslaget

Förra veckan var Sara och Jag på generalförsamlig för borättslaget, det är norska för årsmöte bostadsrättsföreningen. Det var vi två samt 4 andra bostadsrättsinnehavare. So far so good. Problemen börjar när en av delagarna på mötet har bestämnt sig för att nu minnsan er det dags för henne att få ta del av den enorma renoveringskassan som borättslaget har, (per dags dato: ca 7000Nok).

Kärringen, ursäkta uttrycket, har minnsan bott i samma lägenhet i 50 år, och nu er det verkligen dags för henne att få asfalterat utanför hennes oppgång, inte för att det enligt mig (inte någon annan heller) behövs, utan för att enligt hennes egen utsago, hon skall snart dö, och därmed er det inte mer än rätt att hon skall få en bit av renovereringskassekakan innan detta oundvikliga sker.

Sara blev tyvärr tvungen att gå innan mötet var slut, vilket innebär att jag finner mig själv i den situationen där jag måste ta egna beslut och samtidigt stå för de besluten. Sådant brukar sluta i någonform av kaos. Så helt utan större inblick eller minne av finner jag mig själv invald i styrelsen för en period över två år.......

Så nu blir det hyreshöjningar.....och innförandet av allmänn flaggdag i bostadsrättsföreningen den 6 juni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HahahHaha.. asroligt ju!
Det är det värsta som finns. Att vara med i en BRF-styrelse alltså. Stackars stackars dig.

Anonym sa...

Tænk deg bara, tanten kørde døds-kortet! Vad fasen sæger man til det?

Venke sa...

Vad roligt det är att ni båda blivit så norska att ni skriver deg och er :)

Anonym sa...

...hahahahahahha!! :D

PåK Carin