tisdag 17 november 2009

Onska i världen

Något händer när man blir förälder. Någonting händer med hela ens världsbild. Jag är helt säker på att de allra flesta föräldrar känner igen sig i det. Jag klarar knappt av att lyssna på eller läsa nyheter längre.
En mamma som säljer sin dotter till pedofiler, en annan som låter sina fyra barn leva i skitig misär för hon skall ut och festa, ungdomar som gaddar ihop sig och säljer en utvecklingsstörd flicka till vidriga gubbar.

Hur fan kan vissa människor berättiga sin egen existens, hur kan de förklara bort ett handlande som dom bara måste förstå att det är vidrigt till att det skulle vara okej. Hur i helvete kan en förälder medvetet sälja och skada sitt barn. Jag förstår inte.

1 kommentar:

Zandra sa...

Just av denna anledning har jag inte läst nyheterna på nätet eller i pappersform på ett par år snart. Kollar bara tv-nyheterna för då brukar man slippe de värsta detaljrika fallen.
Min allmänbildning och omvärldsbevakning blir sämre såklart, men själen mår mycket mycket bättre när jag lägger huvudet på kudden om kvällarna.
Det finns så mycket sjuka människor. Jag kan inte läsa om alla och bära deras vidriga handlingar i huvudet.