torsdag 25 februari 2010

Lite svångrem

Under våren nu kommer vi leva på en lön då föräldradagarna är slut men vi har ändå prioriterat att vara hemma med Ella ett tag till. Så vi har börjat tänka mer ekonomiskt och försöker snåla lite extra.

Så igår hade jag två uppdrag att fullfölja i denna quest. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt att till exempel klaga på mat på en restaurang, pruta eller säga i en butik "nej det var för dyrt, har du något annat".
Men alltså, i julas köpte vi en termokanna (typ tv-kanna) som fullständigt exploderade häromdagen. Så den gick jag tillbaka med och fick faktiskt en ny utan att ha något kvitto - vinst nr 1.

Gick vidare till stället där jag varit på Andreas fina ansiktsbehandlingspresenter och frågade om det fanns en annan anisktscreme för min hud som gjorde samma som den gamla Decleor jag har men kostar max hälften.

Så på 30 minuter hade jag faktiskt sparat 500 kr. Inte så illa.

1 kommentar:

Zandra sa...

Inte illa alls.
Jag har också blivit bättre med tiden (och den sämre ekonomin) att lämna tillbaka prylar som inte håller måttet.