fredag 16 april 2010

Köksmaskindjungeln


Ni som vet (läs Monica) vad skall man ha för något om man vill ha en köksassistentmaskintypgreja? Jag bakar ibland men inte så ofta som jag skulle göra om jag inte var tvungen att göra alla degar manuellt, tungt och kladdigt.
Är Kitchenaid övervärderat eller? Skulle ju vara kul med något snyggt som kan få stå framme. Misstänker att en maskin som måste plockas fram och tillbaka knappast kommer ur skåpet. Men kan den något annat än deg? Att den inte skär och hackar har jag ju förstått, jag antar att det inte finns en maskin som kan allt, då får man ha en husa av kött och blod istället och det blir kanske lite överdrivet.

Tips mottas gärna!

1 kommentar:

Mona sa...

En Kitchenaid är ALDRIG överreklammerad!
Den kan göra allt..det är ju det som är så himla bra!!
När du köper den så får du med degkrok, vinge och visp. Sen kan man köpa till alla möjliga delar, bl.a en "köksassistent" del som då skivar grönsaker eller vad du nu vill göra. Det finns kvarn, pastakavlare och delar till att göra t.ex tagliatelle m.m Det finns en hel uppsjö av grejer!!
Men till saken hör ju dessutom att även ifall du inte bakar så mycket nu som lovar jag dig att du kommer göra det!! Dels att slippa gegga med händerna + att slutprodukten blir 1000 gånger bättre med lite Kitchen aid-love..
Du kommer fatta grejen med att sätta en deg på morgonen för att baka av den frampå eftermiddagen och njuta hembakt bröd hela veckan..
Köp ingen turkos..då finns det risk att den kommer försvinna i oktober <3
Kram!