tisdag 4 maj 2010

Måste ha gjort något rätt

Ofta känner jag att jag inte räcker till till allt jag skulle önska, jobb, barn, sambo, vänner, träning, läsa böcker, blogga, ja ni vet. Antar att de allra flesta känner så, i alla fall de flesta jag känner. Jag hinner inte allt jag går och tänker att jag borde och vill göra och det kan såklart få mig att känna mig otillräcklig och som en dålig mamma/sambo/vän ibland.

Men så händer det! Man får en sådan där påminnelse om att man är bra nog, att det faktiskt finns de som tar sig tid att göra det där som vi andra bara tänker "att det borde man göra" bara för att de gillar en. Det kan vara både stort, Z skickade, utan att berätta eller behöva, en superbra bröllopsplaneringsbok hela vägen till Haugesund som jag nu snart läst igenom. Z är kung!
Men det kan vara litet också, mormor ringer en extra gång för att se hur det går med Ellas tänder, Hege skickar ett "förstadagenpåjobbet-lyckatill"sms, Andreas har middagen klar när jag kommer hem OCH har gjort fiskpinnar bara till mig när jag otacksamt nog inte äter hans fiskbullar.

När jag tänker efter är det faktiskt alla stora saker när man tänker på resultatet. Det kan gå flera dagar när hjärtat känns så varmt och kroppen känns så lätt efter en sådan sak.

Så tack alla ni försummade som finns lika ofta i mina tankar som sällan i mina handlingar.

2 kommentarer:

Zandra sa...

Vad roligt att den gjorde dig så glad! Kram

Åbbe & Björne sa...

Du anar inte!