lördag 1 maj 2010

En mugg med blod



En skön skillnad mellan Norge och Sverige.
När man ger blod i Sverige (i alla fall innan vi flyttade till Norge) fick man typ en t-shirt eller en trisslott. Det är okej, man gör det ju inte för pengarna i alla fall.

Till min stora förvåning fick man här i Haugesund välja mellan standardhanddukarna, reflexvästarna och dra på trissor, Muminmuggar. De går loss på 200 spänn här i stan och även om jag tycker de är fina så har jag inte ens funderat på att köpa några. Nu knep jag dock en och tvingade Andreas att ta en också när han var där och lämnade några dagar efter. Vi har nu Kärlek och Rose Garden i vår lilla samling.

Så om jag lämnar kvinnors max, 3 ggr/år och Andreas mäns max 4 ggr/år så kan vi ju dra in en fin samling muggar på ett år utan att direkt anstränga oss.

Hur är det för spartips folkens :)

Inga kommentarer: