söndag 31 oktober 2010

Från skratt til spyor

Denna helgen var så fullspeckad med aktiviteter att den var planlagd halvtimma för halvtimma. Det är sällan Andreas och jag har aktiviteter på helgerna men denna helgen (den enda mellan bröllopet och jul faktiskt) hade vi åtagande båda två. Andreas arrangerade fotbollsturnering med korpenföreningen i fylket och Hege och jag hade vår tredje Skrot & Skatter marknad. Ina & Carsten skulle ta Ella på lördagen och allt var planlagt och fixat. Ja allt utom magsjukan då...

Ella passar på att bli magsjuk just denna helgen och startar lördagen med att spy över hela köksgolvet. Att hon inte riktigt velat äta på två dagar var ett förvarsel men vi hade ändå hållit tummarna. Så Andreas fick offra sig och vara hemma. Idag är det min tur att följa upp morgonens härliga spydusch över mor och dotter med soffhäng hela dagen. Min man skall som kompensation för gårdagen få gå på både hockymatch och fotbollsmatch idag. Excorsistbabyn och jag jobbar oss genom DVDsamlingen och dricker avslagen Coca Cola.

Inga kommentarer: