lördag 9 oktober 2010

Lycka

Jag har nu varit gift med världens snyggaste kille i exakt en vecka. Mannen hjälper vänner att riva en skorsten och Ella och jag har gymmat, gått i solen och nu somnade hon en stund.

Då fick jag äntligen chansen att sätta mig i ensam stilla ro och plocka fram den otroligt fina scrapbook (heter det så?) eller som jag skall kalla den från och med nu; "En stor lila bok med kärlek", som jag fick på bröllopet.

Jag har gråtit, skrattat, ryst och njutit. Vilken underbar gåva, vilka fina ord och bilder (nåja) och vilket otroligt arbete ni alla lagt ner. Jag har de bästa vännerna en människa kan få och det gör mig också till den rikaste människan i världen.

Är det något jag lärt mig som vuxen, mamma och till slut fru, så är det att det dyraste vi har är tid. Att få någon annans tid, någon annans uppmärksamhet och omtanke, att få vara i någons tankar under den tid det tar att sy ihop möhippor, göra kollage, leta bilder, skriva fina texter och inte minst, tiden det tar att resa till världens ände, det är den största gåvan av dem alla.

Tack igen för er tid!

1 kommentar:

Mona sa...

Du är väl värd allt gott..

All kärlek till dig <3

Kram M.