fredag 22 oktober 2010

Musikal

Igår var jag ute på galej skall ni tro. TV Haugaland hade bjudit in sina annonsører till en "kundvårdskveld" och fantastiskt trevligt var det. Musikalen Sound of Music ær i stan och spelas på Festiviteten med både lokala och nationella skådespelare. Efter det blev det tapas och rødvin på To Glass.

Sångarna sjøng heeelt fantastiskt, barnen imponerade stort, tårarna trillade och både mat och vin smakade fantastiskt. Jag som oftast tackar nej till alla sådana bjudarrangemang ær jætteglad att jag kammade håret, kjøpte en ny kavaj och pallrade mig ut och njøt av kvællen så længe jag orkade (det låter kanske inte så sent før dig men før en småbarnsmamma ær det stort att stå i en taxikø kl 23).

Sa jag førresten att Andreas føredrog en rockkonsert istællet før Sound of Music och att fantastiska tvillingmamman Karolina tog barnpassningen. Ja det ær mycket som skall klaffa om man skall læmna huset en kvæll... men det var det vært :)

Inga kommentarer: