Ja alltså vi är nog allt før måanga som klagar allt før mycket men jag tänker på när man kjøpt/beställt något som man inte är nøjd med. Da har man ju lite "valt det själv" på ett sätt. Igår hade jag två tillfällen, ett har jag øvervunnit min klage-skräck på, den andra sliter jag med.
Hade køpt en klänning till Ella på januarsalget, frågade i butiken om den noppade sig (det var ett sådant materiell) när man tvättade den. Nejdå, det skall den inte, sa expediten, och om den gør det så får du komma tillbaka. Den noppade sig efter ett par tvättar och ändå var det svårt och gå och få den bytt, varfør? Jag gjorde det och fick en ny klännimng med en gång utan frågor, likavel känns det som jag är en vanskelig kunde. Sitter det så långt in i själen att det gräver fram den där "fina, duktiga flickor skall inte vara besvärliga" känslan. Vad skall nu expediten tänka om mig (till saken hør att här på centret vet ju alla vem jag är så jag kan ju aldrig vara en anonym kunde)? Det är ju helt sjukt egentligen, hon har garanterat annat att tänka på på dagarna.
På kvällen hände det igen. Jag hade bokat tid på en ekologisk frisør i stan før att piffa till hårfärgen lite. Har länge haft lust att testa och det är ju perfekt før en preggo.
Vi snackade länge om vad jag ønskade och jag gick på om alla konstiga färger jag haft och att här var det minsann bara att ta ut svängarna. Två timmar senare och 1100 kr fattigare kommer jag hem med en fin basfärg men slingor og områden som ser ut som en urtvättad billig hemmakur.
Det var nog tydligt redan i salongen att jag inte var nøjd så hon erbjød mig att komma tillbaka så hon kunde fixa till det om jag inte fann mig tillrätta i färgen. Så varfør är det då så svårt att plocka upp telefon idag och be att få komma tillbaka? Før att jag återigen "valt det själv", før att jag inte vill gøra henne ledsen? Denna hang-up måse jag bara komma øver! Idag är det jag som bokar ny timme.
Märkligt det där, det gäller bara mig som privatperson, som kunde med jobbet är jag betydligt tuffare och tvekar inte och gjøra klart før en leverantør att det inte håller, om det nu inte gør det.
Jaja, det var dagens navelskåderi, ha en fin helg!
fredag 10 februari 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar