torsdag 6 september 2012

Danseskola

Ella har äntligen fått börja sin danseskola. Kicks i Haugesund har danselek för barn 4-5 år och här har vi hunnit gå en gång. När jag pratade med ledaren för att försäkra mig om att det var mer lek än dans och lagom för min 3.5 åring så kändes det väldigt avslappnat och jag tänkte mig en times ekstra lek i veckan, fredagar kl 17.
Men samma morgon blev jag lite svettig och tänkte att nu när vi sjosat upp denna danseskola så för Ella och hon tjatat om den hela veckan så får det ju bara inte bli en bomtur. Har hon bestämt sig för att något inte är bra kan det ju vara hela terminen i söppelet. Vi tänkte ju att hon fick åka i vanliga kläder och tofflor vi köpt men jag ville inte ta några risker utan drog en snabbis till H&M och fyllde en påse med puffärmar och tyll, i fall de andra hade det liksom. Oh guri mig vilken j-a tur. När vi kom där i svarta tights och sverigetröja och möttes av en orgie av rosa, tyll och änglavingar såg jag riktigt hur Ella liksom sjönk ihop och blev blank i blicken. Puh, se här gumman, klart mamma har grejer vet du - upp med H&M påsen och snart strålade en vacker Ella av stolthet och glädje.



Det var lite skummelt i början med tjejen är tuff och i löpet av en timme var hon helt med. Nu hoppas vi bara att detta kan hjälpa lite med koncentation och diciplin...

Inga kommentarer: