måndag 21 april 2008

Motgång

Vi har haft en hærlig helg. Men jag betalar med fett!

Sol på molnfri himmel, lite kallt och inga måsten. Helgen var hærlig. I lørdags kom Magnus och hælsade på, en gammal kompis til Andreas som jobbar som sjøman och nu var i våra trakter. Han er en kille glad i livets goda och bjød ut oss på middag på fina køttrestaurangen i lørdags kvæll. Innan det satt vi i solen på kajen och tog ett glas vin eller två. Hur som helst utvecklar det sig til en helkvæll med barhæng, nattklubb och nattamat.
Det er inte ofta vi har helkvællar på stan numera så vi njøt i fulla drag utan att tænka kalorier.

Detta plus fødelsedagstårta har gett mig mitt førsta set back på viktklubb. Vågen pekade på + 0,8 kg efter en slapp vecka. Nu nær jag ser hur lætt hænt det er att gå upp efter en kvæll på stan undrar jag om det egentligen er vært det i detta læge.

Før att hjælpa situationen lite ytterligare åker jag imorgon på konferens i Køpenhamn i tre dagar. Vi vet ju alla att i Køpenhamn bjuds man mest på frukt och sallad...

Inga kommentarer: