onsdag 30 april 2008

Tvingad improvisation...

Igår, skall hålla ett butikkledermøte før alla butikschefer på Amanda. Vi gør det någon gång i månaden innan øppning. Førsta gången jag skulle hålla i det sjælv. Tænkte bland annat skryta øver nya vårkampanjen och visa alla flotta bilder, annonser, boards, bussar mm som ingår før att førsøka engagera dem och plocka in temat i butikkerna (det er upp till oss att førsøka øvertyga, de er inte tvingade att delta på alla gemensamma aktiviteter).

Min dator er på verkstan så jag har fått låna en av Spaceworld dagen innan før att kunna hålla presentationen. Den visar sig vara en dator som en kund læmnat tillbaka før den fungerar inte. Jag springer in och drar loss den ena vaktmæstarns stationæra dator och slæpar in kantinan, inklusiva skærm, tangentbord, trådløs mus och hela kitet. Den har ingen port før projektorsladden ser jag. Springer in till den andra vaktmæstarn och slæpar in hans stationæra dator i kantinan - inser att jag er stressad før jag ser inte førræn då att den har samma problem. Så kl 09:01 sitter jag i ett berg av datorer varav ingen fungerar, 60 personer som gått upp en timma tidigare æn vanligt før att lyssna på mig væntar på inspration. Mina anteckningar om vad som skall gås igenom finns bara elektroniskt och eftersom jag slitit ut kontorets alla datorer kan jag inte skriva ut dem heller.
Ett kort øgonblick undrar jag om det hade varit olæmpligt att dansa macarena naken...

2 kommentarer:

Venke sa...

Fy fan vilken jobbig situation. Hur gick det då?

Anonym sa...

Jag fick helt enkelt sæga som det var sen tog vi brainstorming och frågestund i stællet. Visade sig att de saknat ett forum dær de får komma til tals ordentligt och inte bara 5 minuter. Således slapp jag undan med lite røda kinder och klæderna fortsatt på kroppen :)