söndag 24 augusti 2008

Att vara gravid

Man har ju hört så mycket om hur det skall vara att vara på smällen. Lika många åsikter som det finns kvinnor misstänker jag. Här är några saker som jag upplevt än så länge:

Nikotin och alkohol ut genom fönstret (sjukt vad jag saknar mitt rödvin)

1000 saker man skall och inte skall äta. Väljer att tänka sunt förnuft.

Trött som aldrig förr och kan sova var som helst, när som helst.

Jag har köpt en vagn till gofbagen, nu ids jag inte bära runt klubborna längre.

Känner mig fet, fet, fet. Kan ännu gå som bara sommarfet då magen är större men inte så där tjusigt rund.

Jag älskar mat med citronsmak och får ofta kvälvningar av ägg.

Har inte alls blivit humörragata utan har i stället mer tålamod och överseende. Saker som stört mig jättemycket på jobbet känns plötsligt oviktiga i det stora hela. Lätt till tårarna dock, glada som ledsna.

Andreas nekar mig ingenting som inte är orimligt.


Ett axplock av förändringarna än så länge, säkert kommer det fler, många fler.

Inga kommentarer: