onsdag 4 januari 2012

Året 2011

Som alltid kommer jag på det här med årskrønika først när jag ser mina vänner lägga ut sina. Så here goes, lite nytt, lite gammalt, lite stulet och lite ...blått?


Årets happening
Ah, lätt, vår førsta riktiga semester i syden på år och dar. Kryssning i medelhavet, måste upplevas, perfekt med barn.

Årets projekt
2007 emigrerade vi, 2009 fick vi barn, 2010 gifte vi oss, løftet infør 2011 var att vi inte skulle ha några monsterprojekt utan bara njuta av livet och ta det med ro. Det har vi gjort.

Årets låt
Nu är ju inte musik mitt stora intresse men mest spelat hemma var nog Pippi Långstrump och Lille Petter Edderkopp.

Årets resa
Ahhh, kryssning, kryssning och åter kryssning. Bara gjørt!

Årets hurra
Alla härliga ungar som føtts i bekantskapskretsen. Kom igen, vi har plats før fler.

Årets person
Ella, nu har hon ju faktiskt blivit en person på riktigt. Hon är gladlynt, tuff, morgonpigg, har svårt med kritik och tillrättavisningar, bossar både oss och sina vänner men plockar fram sina mjukaste händer och mest omtänksamma omsorger när hon träffar bebisar. Hon går rakt fram till andra barn hon ønskar snakka med men kan också sitta ensam långa stunder i sin säng på kvällen och läsa, prata med dockorna och filura. Hon älskar att bada men hatar att ducha efteråt. Hon är mycket bestämd på vad hon skall ha på sig men vägrar kamma sig och gillar inte att borsta tänderna. Hon har inte førstått det där med att städa efter sig ännu men kramas, oj vad ungen kan kramas.

Årets slit
Var en del av årets bästa køp också. Det nya badrummet. Det är snyggt, varmt och helt perfekt. I en månad fick vi åka till gym/jobb/vänner och tvaga oss men det blev lite äventyr också. Familieduschning på direktoratet var en højdare.

Årets plagg
Hm, har inte handlat så mycket kläder. Fina brølloppsfiguren førsvann och därmed klädlusten. Men shoppingrekordet i London med 5 klänningar føre frukost måste väl räknas?

Årets bok
Har läst mycket i år. Historiska biogafier och skräpkrim som vanligt. Men i november fick jag lånat hem Harry Potter på engelska från Kjersti och nu blir det lite sømn kvar. De är ju helt magiska.

Årets blogg
Vännerna, jag føljer slaviskt era bloggar som kompensation før att jag visst glømt hur telefonen fungerar.

Årets køp
Badrummet, sovrummet, ny bil, semester. Stora køp, bra investeringar!

Årets lykka
Kanske är det egentligen nästa års lykka men växande i magen har jag en lite bebis som vi hoppas få träffa i 2012.

Årets jobbigaste
Tragedin 22 juli drabbade inte oss personligen men det går inte att leva och bo i Norge utan att få en stor sorg väldigt väldigt nära kroppen. Tror det endrade många av oss før alltid.

Årets førändring
Just i år har vi ju tatt det lite easy med just det där. Har inte haft något større behov av førändring, läget är ju så bra. Førändringarna tar vi igen i 2012 J

Årets film
Har sett mycket film men har nog inte varit på bio vad jag kan minnas.

Årets nyårsløfte
Ta vara på mig själv och inte låta mig stressas så av jobbet, barnen, fødda och ofødda, førtjänar det.

Ønskningar før 2012
Att jag får en enkel och lätt graviditet och fødsel, och att vi får en frisk, go och glad ny familjemedlem i juni. Nu SKALL det bli ett golfproffs...


Gott nytt 2012!

4 kommentarer:

Zandra sa...

Jag SVIMMAR av glädje Sara!!! Herrejävlaguuuuud.

Åbbe & Björne sa...

I knooow, vi er superglada :) detta blir bra!

Helena sa...

Varma lyckönskningar till er alla tre till att snart vara fyra!! Fantastiskt roligt!
Blir ni kvar eller har ni tankar på hemfärd?
Kram Helena

sara sa...

Tack, än så länge har vi inga planer på hemfärd men man vet ju aldrig. Vi får se vem den nya familjemedlemmen är så tar vi där ifrån. Kram!