måndag 30 januari 2012

När sløheten biter en i rumpan

Vår älskade unge har aldrig varit någon sjusovare och så här i tre års ålder är vi fortfarande uppe på nätterna 3-4 gånger i veckan. Det saknas ofta napp, hon är tørstig eller var det nu kan vara. Inatt vid fyra var andreas uppe och fick hämta vatten. Misstag #1 han var før trøtt før att ordna kopp med tut så kl 04:10 var jag uppe med en unge som hällt allt vatten i sängen. Misstag #2 jag bytte inte lakan med en gång utan tänkte hon kan sova hos oss, mysigt.

Hur många gånger skall vi gjøra de här misstagen? Jag blir så trøtt på mig själv. Man skall ALLTID ge vatten från drickflaska, INGEN sover om Ella ligger i vår säng. Det är inte mysigt, det är som att ha en väderkvarn på speed i sängen.

De andra två har softat med lekdag pga planleggingsdag idag men jag sitter stuptrøtt på jobbet. Lyckligtvis har de valt just idag att bona golven så kemikalierna håller mig vaken...

Inga kommentarer: