onsdag 10 juli 2013

Motsträvig nystart


På måndag börjar jag jobba igjen. Efter fulländad familjebildning är det nu inga framtida år med "ledighet" kvar, det är definitivt. Så nu skall jag alltså (enligt plan) jobba heltid i 28 år till, hepp!
28 år med 5 veckors semester, väckarklockor, deadlines och tid borta från mina barn.

Jag vet att det kommer kännas bättre om ett tag när jag är inne i det men just nu är det tungt. Jag fick avsluta amningen och bara det är lite bitter sweet. Saknar närheten med bara Ed och jag tidigt på morgonen, så nära så nära i total symbios.
Men det är klart, friheten att kunna ha sin kropp ifred kommer kanske väga upp om ett tag, nu känns det bara lite tomt, i brist på andra ord.

Streta mot däremot, är varken en bra lösning eller ett produktivt sätt att ta tag i det oundvikliga. Så för att lägga in lite glädje i det hela har jag nu investerat i ny garderob (efter att ha varit gravid 9 månader och hemma i ett år är det inte mycket skojiga jobbkläder i garderoben..i alla fall inget som passar...), hivat gamla kläder och bokat in mig på värsta lyxdagen imorgon. Det blir både pedikyr, vaxade bryn och nya naglar innan dagen är slut. På lørdag är det sedan födelsedagsfest hos Jeanette utan ungar och morgonamning så då blir det klackarna i taket.

Dags för Sara Åberg, den vuxna, 4.0
 

Inga kommentarer: