onsdag 31 juli 2013

Undermedvetet gott självförtroende

Inatt drömde jag att jag var kanske världens mest eftertraktade medarbetare.

Jag satt på Amanda, såg fram mot mitt nya jobb och blev så pløtsligt uppringt av en tidigare arbetsgivare. Att denna arbetsgivare var MTV och att jag aldrig jobbat där hör inte till.

Det slutar i alla fall med att vi möts i ett flott konferensrum någonstans i världen och alla dessa människor förklarar hur viktigt det är att jag arbetar hos just dem som någon typ av assistent, att jag bor i Haugesund är väl inget problem, det är ju bara att flytta. Gamla chefer och andra män i kostym lockar med det ena och det andra.

Som om det inte vore knasigt nog tror jag att jag blir övertygad om att Andreas och barnen klarar sig på egen hand och jag jag skall kunna flytta till Stockholm. Det sista jag drømmer innan jag vaknar är hur jag skall kunna blogga om det utan att verka självgod.


MOOHAAAAHHHHAAAA

Inga kommentarer: