fredag 20 juli 2007

Bærbar musik helt enkelt




Idag var det andra gången jag lyckades cykla øver (!) Andreas cd-spelare på væg till jobbet. Andra gången den går i bitar och jag trasslar in mig i hørlurssladden. En cd-spelare uppbringar ju inget større pris nu før tiden men mina fina hørlurar som jag ælskar ær lite mer pricy och fungerar nu bara på høgerluren. Surt.
Så det ær time att inskaffa något nytt. Utan musik kommer jag aldrig kunna motivera mig sjælv att cykla de 1,2 milen t/r jobbet, det ær svårt som det ær.

Så nu då, Ipod eller något billigare, 1GB, 2? Har inte insett vilken jungel detta ær. Någon som har tips? Vill inte betala en førmøgenhet. Innan jag flyttade till landet lyssnade jag bara på radion till/från jobbet men det ær ingen større hit nær i byn.

2 kommentarer:

Henke sa...

Köp en iPod, det är det enda som gäller.

Det finns billiga iPod shuffle från 695 kr (1 GB). Annars kan jag rekommendera iPod nano 8 GB i svart. Snygg som attan :)

Anonym sa...

Hej Sara,

Gör som mästerbeställaren. Köp en bok via en bokklubb och få en mp3 spelare på köpet.... Total kostnad 60 kr för t ex två böcker och en mp3spelare. Du får visserligen bara in 60-100 låtar på de billiga varianterna men det räcker några timmar och sen kan man byta musik.

Låter som att du har det bra i Norge. Vilket företag är det du arbetar på?

Vi är på väg till Norge men kommer inte åka "lilla svängen" förbi er.

Hör av dig nästa gång du är i Sverige. Om du inte kan åka till Jkpg kanske vi kan komma till t ex Göteborg.