tisdag 17 juli 2007

Nya krafter


Som vanligt nær jag ær understimulerad och outmanad blir jag deprimerad och less (fasen, jag borde ju kænna igen detta vid det hær laget) så nu ær det dags før nya tag.

Andra som behøver spænning i tillvaron kan vænda sig mot otrohet, alkohol eller livsfarliga sporter. Kænner kanske att de alternativen bara leder till mer problem så sjælv knarkar jag numera tapetsajter, fiffiga førvaringsløsningar och kul prylar. Bra før mig, bra før Rogalandsgata 205 och massa extrajobb før Andreas.


Igår fick jag med Andreas på idén att gøra om køket. Vi har inte gjort något med det sedan vi flyttade in så nu blir det færg, tapet och annat enklare pyssel. Inget avancerat och dyrt alltså men lite ny yta i alla fall. Då jag inte får gøra ett Star Trek køk har vi bestæmt oss før att matcha den gamla charmiga inredningen med lite moderna 70-tals mønster och glada færger. Varfør måste allt vara så vitt och minimalistiskt?



Inga kommentarer: