torsdag 19 juli 2007

Brøppopsklæder

Ja då ær man dær igen. Vad "kan" man ha på sig på brøllop och vad inte? Vissa brøllopspar bryr sig inte næmnvært vad gæsterna har på sig så længe de ær hela och rena, andra stør sig mer på fel klæder æn de kanske vill erkænna. Det har aldrig varit en issue tidigare då jag hittat jættebra klæder men i sommar har jag betænkligheter. Gick in och læste på DN:s etikettsida och enligt henna har jag helt fel klæder. Nu ær ju inte utbudet i Haugesund samma som i Gøteborg så klænningen jag køpt ær ju egentligen "fel". (Syprojektet gick tyværr inte i land.) Den ær hellång, rød med svarta detaljer. Sjælv tycker jag den ær fin men det ær ju inte min fest. Sitter i valet och kvalet, kan ju anvænda en gammal klænning men det kænns inte lika kul. Det ær stunder som denna jag ønskar att jag hade en tjejkompis och inte bara Andreas som tycker "du ær fin i allt", mer rart æn ærligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte hur andra brudpar tänker, men så här känner vi: Vill ni dyka upp i smoking och lång sidenklänning med höga handskar so go ahead.. men det kanske kommer kännas obekvämt där ute i skogen på grusplanen, vill ni matcha musiken och köra en kort swingklänning är ni supersnygga, vill du köra fjolårets strandklänning med ett par glittriga örhängen så är det lysande.. Ha det ni känner er snygga i helt enkelt. Känn varken att ni måste klä upp er till tänderna eller klä ner er för att inte råka vara tjusigare än alla andra. Ni är snygga i allt!
Och det där med färger tycker jag är töntigt också.