onsdag 9 januari 2008

Norsk-sms

Tænkte bara førklara mig lite. Nær jag sender sms numera får jag lite klagomål på att jag låtsas vara norsk. Klagomål var kanske att ta i men kalla det kommentarer.
Svaret ær att jag har norsk spell check på mobilen før att enklare få det rætt nær jag sms:ar i jobb och liknande, dærfør blir det norsk till alla. Det blir liksom enklare att ta de norska orden æn att stava sig igenom alla svenska ord som inte finns.

Ja det var egentligen bara det. Det ær svårt som fan att ta till sig norskan eftersom jag inte anstrænger mig så mycket då svenska funkar. Vissa ord ær dock enklare en andra och smyger sig faktiskt in helt obemærkt.

Ha de!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är det information som saknas varför måste man alltid förklara allt Kan man inte TA EMOT OCK ACCEPTERA olikheter i tal ock text det är väl viktigas att man hör av sig i stället moj