torsdag 26 juni 2008

Førfattardrømmar


Har funderat på det hær med førfattardrømmar. Æven om vi bortser från pretantiøsa lidande konstnærer som filar på en smærtsam diktsamling i 30 år så finns det ju tusen och åter tusen vanliga typer som går runt och funderar på att skriva en bok.

Jag hør till dem som gærna skriver, i blogg, små brev till mig sjælv, funderingar kring livet och annat trams. Hur många gånger har inte jag tænkt, hur svårt kan det vara? Då menar jag inte att ge ut en bok på ett bolag och sælja utan mer skriva en bok till någon jag gillar, binda in ett ex och ge bort.

Personligen tror jag att svårheten med att skriva en bok inte er brist på orginella ideer, skrivkramp eller kreativitetsstopp. Jag tror det er att hålla intresset igång så længe att man faktiskt kommer till "The End". Kanske sæger mer om min skrivførmåga æn en proffessionell analys av førfattarambitionen i och før sig...

Inga kommentarer: