tisdag 3 juni 2008

Konsertkväll i småstad

Nu i lördag drog en kollega og jag ut på ön utanför Haugesund för att besöka minifestival ute i Kopervik. Urspungligen var det meningen at Europe skulle spela, men pga personliga händelser i bandet blev de tvunga att ställa in. Så kvar stod Stage Dolls, norsk rockband, Morten Abel, norsk rock/pop kille samt DIO, ni vet.., de med Holy Diver.


Spelningarna var helt ok, jag är väl inte riktigt et stort fan av DIO, tror att jag är kanske lite ung för att ha varit med på den tiden då DIO var stora. Alltsomallt var det en trevlig kväll, fast jag undrar lite för mig själv varför en del spänderar över 600 spänn för biljetter in på konsertområdet, kommer in på området redan dritnings, dricker sig ännu mera dritnings på överprisad pilsner i plastmugg och blir kastad ut/somnar och blir kastad ut/slåss och blir kastad ut? Om det är att bli dritings som er målet så kan man även i Norge få en del pils för 600:-.Men är man svältfödd på underhållning, så kanske det är lätt hänt att man tar i lite för hårt lite för tidigt?


Fridens!

Inga kommentarer: