fredag 6 juni 2008

Jag sæger som Doug..

I tv-såpan "Kungen av Queens" med Doug, Carrie och Arthur hørde jag igår något som absolut kunde varit jag. Carrie vill åka till Hamptons før att sola och bada en vecka. Doug er inte øvertygad och sæger: "I'm repulsivly fat and fair skinned - let's just say that the beach is not my favourite place"

Sen blir man ju så sjukt trøtt nær det er varmt. Varje dag blir det någon typ av aktivitet hær i Hauge, antingen træning eller en golfrunda, numera betydligt fler golfrundor æn træningstimmar men det går ju på ett ut. Men igår tog det bara stopp och slut som en nerdragen rullgardin. Skulle snabbt handla efter jobb (Andreas førældrar kommer idag fredag), kasta i mig en tallrik med flingor hemma och åka på træning. Men det var som att den dallrande værmen utanfør altandørren och den tunga mjølken i magen bara tog ut sin rætt. Jag kom bara inte ur soffan, och så fick det bli, en pausdag kallade jag det ursæktande och drog ner gardinen, slog på ande-tv med Sjætte sinnet och Andarnas makt. Inte blev det struket, inte blev det stædat eller trænat men tusan vad skønt det var att ge sig hæn till trøttheten, stænga ute sommaren och blæddra i glossiga magasin med brunbrænda mænniskor till det dårliga samvetet førsvann i snarkningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe rolig blog...

Eric Cartman: I'm not fat, I'm just big boned!