lördag 13 september 2008

Detox

Jag är på avgiftning, jobb-avgiftning. Min doktor och min barnmorska är oroliga över hur mitt jobb påverkar min bebis och mig. Jag har haft en hård och spänd mage och tydligen kan det bero på stress och för mycket press på jobbet, i övrigt lever vi ju ett allt annat än stressigt liv. Så nu är jag för första gången i mitt liv sjukskriven. Sjukskriven - jag har knappt ens uttalat ordet förut och att vara borta från jobbet har inte funnits på min agenda de sista 10 åren. Men det är bara att erkänna sig slagen.

Så i en vecka nu är jag hemskickad för att få mina prioriteringar på rätt ända, inse att jobbet överlever utan mig och att bebis kommer före allt annat. Inget annat kan vara viktigare, det är inte den som pressar sig längst som vinner i detta läget, det handlar inte bara om mig längre.

Sen blir det ledigt en dag i veckan en månad innan jag skall utvärderas igen. Hoppas bara att jobbet inser detta (de har varit superhyggliga än så länge) så jag inte skall göra samma jobb på mindre tid - då var det inte mycket lönt att stanna hemma eller hur...

Hur som, jag drar hem till min moders ömma omsorger några dar och hoppas på fika med vänner, svensk pizza och mammasushi. Schyssta detox ingredienser eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom hit och hälsa på oss en dag vet ja.

Och förresten behöver man inget skötbord. Har man inte massa annat skräp på handfatet kan man tvätta direkt i det....

Fast det är klart vi är ju på nummer tre...

Anonym sa...

Hehe, ni har nog fått in knixen nu. Jag får nog ha lite mer svængrum nær jag nu skall byta min førsta bløja någonsin.