fredag 9 januari 2009

Förädraledig - dag 5 (37+6)

I natt trodde jag vi var på G. Redan på kvällen innan visade sig vissa tecken på att en bebis närmar sig och från klockan fyra låg jag vaken och säker på att vi var igång. Berättade för Andreas när han vaknade och vi låg lyckligt nervösa och tänkte igenom vad vi var klara med och vad som inte var klart. Ringde till sjukhuset men de bad oss avvakta några timmar.

Så nu sitter jag fortfarande här, inte så säker på att bebis kommer idag, börjar nästan känna mig som vanligt. Crap!

Jaja, jag hann ju packa väskan, tvätta upp sista babykläderna och raka benen så nu är vi good to go när det startar igen.

4 kommentarer:

Zandra sa...

Men herregud vad häftigt Sara! Snart är ni föräldrar. Följer er med stor spänning och längtar verkligen efter att få höra vad det blev för en liten typ som ni ska leva resten av era liv med!
KRAM

Venke sa...

Åh, vad spännande!

Anonym sa...

ÅÅh va roligt. Känns som det var nyss jag satt och kände efter hela tiden. "gör det inte liiite ont nu ändå" *S*
Längtar redan efter nr 2.

Vi väntar spänt på en liten kusin här hemma:-)

Anonym sa...

Grattis!!!!! Hoppas att allt går bra för er nu så ni inte blir så trött i starten:-)
Tur för er att ni bor långt bort ändå så får ni en mjukstart jämfört med oss:-)

Känner mig som en stolt faster nu:-)