tisdag 6 januari 2009

Föräldraledig - dag 2

Idag har jag efter en långsam förmiddag varit på "snart är babyn här - shopping". Tvättmedel utan parfym med alla de rätta allergi-, miljö- och astmastämplarna (vad vet jag om det er viktigt men det kan ju inte skada), blöjor, tvättlappar, ammningsBH, amningsinlägg, lite babykläder, ja vad behöver man liksom? Man får ju en del gratisprover som blivande föräldrar med olja, krämer, tvål och sånt så jag tror vi provar dem innan vi köper en massa saker som man inte behöver.

Så nu är det kanske dags att packa sjukhusväskan snart så den står klar med allt som både baby och nyförlöst mamma kommer behöva. Vi är mitt i vecka 38 nu så helt hysteriskt tidigt är det väl inte?

Projekt för imorgon - börja tvätta alla kläder och handdukar till babyn. Åter igen har jag ingen aning om det är så viktigt men mellan Dr Phil och Martha Stewart på "day-time-tv" så är jag ju inte direkt jättestressad eller superupptagen.

Inga kommentarer: