tisdag 6 januari 2009

Praktiskt = tråkigt?

Vi var ute på promenad i söndags och njöt av en kall och solig dag. Insåg dock snabbt att vanliga gympaskor inte greppar på ishala gångstigar och trottoarer utan jag fick smyga i lövkanten vid sidan av vägen. Andreas förbjöd mig således att vara ute och promenera på egen hand innan jag köpt mig ordentliga skor. Ligga ute i ett vått dike med bruten svanskota är inget som rekommenderas för gravvon två veckor innan dagen D, ja inte för någon såklart.

Så nu har jag inhandlat ett par grova Gore Tex skor med ordentligt gummi med djupt mönster på undersidan. Inte världens snyggaste skor, långt ifrån, men jag antar att tiden med röda lackskor med klack för evigt bytts ut mot fotriktiga skor lämpade för barnvagnspromenader i Skåredalen.

Inga kommentarer: