fredag 12 augusti 2011

All fun and games

De sista dagarna har utveklat sig till en helt fantastiskt trevlig tid. Det kickstartade på lørdagen nær Andreas sæger till mig vid middagsbordet "Hørrudu, varfør tar du inte och ringer någon och går ner på kajen i kvæll?" (han hade sjælv varit på kort "øl på kajen"-tur ett par dagar innan). Det hade jag ju inte ens tänkt tanken på att jag ju faktiskt kan gøra.

Sagt och gjort, någon timma senare sitter två mycket glada småbarnsmammor (Ina och jag) i solen på uteservering nere vid havet med en kyld flaska vin och en tapastallrik framfør sig. Ett brett leende och ett par stora solbriller var nog allt man såg av oss.

Sen regnade det bort några dagar till onsdagen som bjød på Jamie Cullums øppningskonsert på Rådhusplatsen (det är Sildajazzfestival i Haugesund) under klarblå himmel. Ina passade Ella och vi fick gå ut som vuxna, hålla handen och njuta av Haugesunds allra, allra bästa sida.

Solen gav sig inte av så torsdag blev det spontangrillning hemma hos oss med både Fam Kickstat och Fam Strømsvold. 4 ungar, 6 vuxna, grillkorvar, røkta grillkotletter och en førskräckt katt inntog middag i strålande sol och med gott humør.

Men det slutar ju inte där! Vem som betalar meterologer løner vet inte jag (av mig skulle de inte få en krona!) men det utløvade regnet lyser med sin frånvaro så ikvæll blir det sol, skaldjurssoppa, jazz och pilsner på Sjøfartsdirektoratets altan kl 15-18. Hela familjen skall med så det blir helt säkert ett herrans liv.

Just nu mår vi alldeles fantastiskt bra!

Inga kommentarer: