torsdag 11 augusti 2011

Ny cykel

Jag cyklar till jobbet. Det tar 20-25 minuter och är lite backigt. Jag har en gammal cykel som är før høg, har klistriga handtag och som rätt och slätt børjar ha gjort sitt. Før att orka fortsätta cykla även när vädret blir sämre så har jag beställt mig en ny cykel, äntligen!

Min ønskemål:

jag är tant, jag sitter och cyklar, jag ligger inte øver styret
jag cyklar till jobbet, måste kunna cykla i klänning
jag cyklar i klänning, måste ha ett lågt innsteg, vill inte visa trosorna før hela Haugesund
jag är 150 cm lång, min cykel får ha max 16 tums ram
jag har stor rumpa, jag vill ha bred sadel
jag cyklar i backar, vill ha en cykel som man kan växla utan att sluta trampa på
jag har barn, måste kunna fästa barnstol
minst 5 växlar, gärna fotbroms
jag är snygg, min cykel skall matcha

Too much to ask? Tja kanskje, men jag stod i alla fall emot impulsen att kjøpa en cykel med motor, då kan jag lika gärna ta bilen.

Cykeln på bilden är inte den jag beställt før den hittade jag ingen bild på men den är väldigt lik denna.


Inga kommentarer: