torsdag 4 augusti 2011

Dagens medborgeliga plikt gav følgende:


Muminpappan

Vid min svans! Muminpappan är den äventyrlige familjefadern som sitt största nöje i att skriva sina memoarer om sin äventyrliga ungdom. I sin sökan efter äventyr kryddar han ibland till livet lite genom att vända sig till gamla skumma bekanta, men hans trofasthet för honom alltid hem till familjen. Muminpappans främsta kännetecken är hans hatt, som han alltid bär.

Muminpappan är föräldralös och lämnades på ett barnhem som liten. Sin ungdom tillbringade han ständigt ute på äventyr, och det var också ute på sina äventyr som han träffade Muminmamman som han sedan gifte sig med.

3 kommentarer:

Christian sa...

Går det till på samma sätt som i sverige när man ger blod. Behöver man norskt personnummer t.ex?
Tänkte börja ge blod här istället nu när jag flyttar hit.

Åbbe & Björne sa...

Det er veldigt likt. Jag har tidigare gett blod på blodtappen i Nordstan, Gøteborg så de kontaktade dem for å sjekke min historia der. Sedan var det de vanliga oppstartstesterna innan vi var igång. Jag har norskt personnummer i tillegg til svenskt så jag vet faktiskt inte helt hur det funkar utan.

Men har du en intressant blodgrupp (jag er 0-negativ og en attraktiv givere som de ringer og masar på så snart det gått noen månader) så får de det till. Min man har en annan blodgrupp och blir sällan inkallad, så det beror på.

Christian sa...

Okej, perfekt. Jag är oxå 0 negativ så det var ju bra. Tack för informationen. Ska kontakta blodcentralen som jag antar är på sjukhuset.

Skype: christian.bure1