torsdag 10 maj 2007

Dokumentkontroll


Sedan denna veckan har jag bytt tjænst. Jag ær fortfrande sekreterare men det ær jag bara två timmar på morgonen, då har jag hunnit støka undan det som skall gøras vid det skrivbordet (återigen førstår jag inte vad den ordinare sekreteraren gør resten av dagen nær hon ær hær...). Sen går jag øver till mitt andra kontor (på samma gaskraftverk) och jobbar med dokumentkontroll.

Såhær fungerer det i korthet. Gænget som jobbar dær jag ær sekreterare planerar och ritar gaskraftverket som vi bygger, sen ær det ett gæng contractors som faktiskt bygger det. Sen ær det ett annat gæng som kontrollerar de de først byggt. Deras kontrolllistor jæmfør vi sedan i dokumentkontrollen med de ursprungliga ritningarna før att se att allt ær gjort enligt plan och ær testat och klart. Extremt kortfattat men jag ær inte helt insatt jag heller.

Så nu sitter jag med två ingenjører, Atle och Kjell och gør denna kontroll. Jag lær mig massa nytt hela tiden och det ær faktiskt vældigt roligt. Att grotta ner sig i en ritning och leta efter detaljer och spåra ændringar. De låter mig gøra ganska avancerade saker och æven om jag stæller tre frågor i minuten kænner jag att jag faktiskt gør ett riktigt arbete och inte bara serverar frukt och kokar kaffe (inget fel i det men blir lite trist i længden).

Kanske ær det så att hela den glættiga reklamytan inte var det jag brinner før, eller i alla fall vill ta en paus från. Læste ju byggteknik i gymnasiet och det jag gør nu handlar ju totalt om det. Ælskar ritningar, berækningar och listor så kanske har jag hittat hem?

1 kommentar:

Anonym sa...

..en hel hög kärlek till världens bästa Sara! :D

Carin