måndag 7 maj 2007

Haugesund i værlden


En kul historia från helgen. Det var invigning av nya Maritim Cafè (størsta Hotellet Rica Maritim's nya restaurant/bar) i lørdags med tævlingar, modeshow, 15 liters Champagneflaska som sablades av och våra (Ravnaflokes) havs-rafting och rapilerings- aktiviteter. I
nnan jag børjade jobba stod jag ute i solen och tittade på modeshowen. Det var fylkets alla journalister och fotografer på plats. Cafèt skall heta Rene och dærfør var de nu åldrande skådespelarna Yvette, servitrisen och den galna polisen från "Allå, allå, emliga armèn på plats i full kostym. (Cafèægaren hette ju Rene minns ni - långsøkt jag vet). I
alla fall hør jag hur fotografen bredvid mig blir eld och lågor nær en av de manliga modellerna kommer ut på catwalken. Han næstan skriker till sin kollega:

- Hallå, hallå, du måste plåta killen dær, han ær en riktig kændis. Han ær væskøppnare på `Deal or no deal`, National TV vettu!

Jag vill absolut inte hævda att jag ær otroligt værldsvan eller att jag inte skulle hoppa høgt om jag såg Reese Witherspoon på gatan men detta var væl ændå att ta i. Haugesund har vældigt mycket att erbjuda men att det ær en liten by i ett litet land vore vara tæmligen oomtvistat.

Inga kommentarer: