onsdag 2 maj 2007

Valborg?

I måndags nær jag kom hem från jobbet hade jag flera "Glad Valborgs" hælsningar på telefonen. Det hade vi som på nær missat hær. Det ær visserligen en stor 'gå ut' kvæll men i øvrigt en vanlig arbetsdag. Långt från Gøteborgs korteger. 1 maj var vi dock lediga och gick en hærlig tur runt den gamla vikingastaden Avaldsnes som de byggt upp på sin ursprungliga plats. Vid ett tillfælle kom vi inte vidare runt bergskanten och tog av oss på føtterna och vadade øver till andra sidan. Ytvattnet var kristallklart och inte så kallt alls (det var ca 10 cm djupt men i alla fall).

Och ja, min tjejkvæll hade alla goa ingredienser. Skvaller, vin i massor, goda tapas, frisyr-diskussioner och tjejsnack.
Jag ær ingen stor nattklubbsælskare længre sen jag passerade 30-strecket (detta var faktiskt min førsta gång i Haugesund, ja det ær riktigt, sedan januari...) men denna kvæll dansade vi som galningar tills svetten rann och en bh-bygel gick av på mitten. Klubben i sig och de andra gæsterna har jag inte så mycket att sæga om, vi var som en klassisk tjejliga som hade før mycket att sæga till varandra før att ens hinna prata med andra. Hoppas få fler tjejkvællar som dessa i framtiden.

1 kommentar:

hanna sa...

ÅH vad glad jag blir. Det är så jäääkla bra att du har det bra och trivs där i det andra landet!!! :)