lördag 2 juni 2007

Jag försöker och försöker


Ännu ett experiment utfört. Har en väldigt bra kokbok från Viktväktarna som heter "Mat från hela världen". Exotiska recept på ett lite smalare sätt med vackra bilder. I boken finns många efterrättsrecept och nu senast provade jag göra en "Ameriksnsk lime paj". Efter Grand Prix festen (Eurovisionsfestivalen)hade jag massa lime över och gjorde ett försök. Kondenserad mjölk vet de inte vad det är i Norge (ja inte jag heller) så jag använde i god tro vanlig mjölk. Sen hade jag inte tillräckligt med digestivekex så jag mixade med knäckebröd i min fantastiska Magic Bullit (som förtjänar ett eget inlägg vid senare tillfälle). Något gick galet med marängen också som synes.

Den var absolut ätbar men ser inte riktigt ut som receptet...

2 kommentarer:

Venke sa...

Haha, du är söt du! Inte riktigt som på bilden, men jättefin ändå.
Saknade dig på möhippan i helgen.

Anonym sa...

..håller med föregående talare!!

Söt!! :D

Carin